– Jeg var så levende på innsiden, og så fulgte ikke kroppen med.

Posted on 15/10/2011

0


Ordene i tittelen er tatt fra et stort intervju med den nye generalsekretæren i Norges ME-forening, Anette Gilje, som står på trykk i Vårt Land i dag 15.10

Hun forteller om sin vanskelige kamp for å bli trodd, og for å finne styrke til å være i en så tøff livssituasjon. Mange år skulle gå før hun fikk behandling for sykdommen sin, men i dag er hun tilbake i arbeid, og nå vil hun hjelpe andre ME-syke.

Les intervjuet på bloggen ME-nyheter!

~ Skjermbilde fra bloggposten der du kan lese intervjuet ~

– Hvis det norske helsevesenet hadde forholdt seg mer åpent til internasjonal forskning på ME og immunforsvar,  kunne livet mitt vært annerledes. Men jeg vil ikke være bitter, for jeg har gjort det jeg kan for å vende tilbake til  livet. (Anette Gilje)

– Hvis det norske helsevesenet
hadde forholdt seg mer åpent til
internasjonal forskning på ME og
immunforsvar, kunne livet mitt
vært annerledes. Men jeg vil ikke
være bitter, for jeg har gjort det jeg
kan for å vende tilbake til livet.

