Gladhistorie fra Oppland Arbeiderblad (29.03)

Posted on 29/03/2011

4


Trine Østelien har selv både ME og fibromyalgi, og med en ME-syk sønn på 12 år er det lett å skjønne at hverdagen kan være tøff. Da er det hyggelig å lese at hun har fått en oppmuntring som «Årets Mamma» i en konkurransen som CC og Oppland Arbeiderblad har utlyst.

Les den hyggelige historien om Trine under.

Faksimile: Oppland Arbeiderblad

Tusen takk, mamma!

Trond Lønstad

Gjøvik: Mandag fikk Trine Røstelien fra Torpa sin store drømmedag på CC Gjøvik.

Trine Røstelien fra Torpa ble kåret til «Årets mamma» i den store konkurransen som CC og Oppland Arbeiderblad utlyste i forbindelse med morsdagen 14. februar. Av rundt 200 forslag falt valget på Trine Røstelien. Det var hennes mor Bodil Røstelien som hadde meldt henne på. I brevet til juryen skrev hun at datteren som har diagnosen fibromyalgi og ME er ei livsglad og positiv jente som glemmer seg selv i omsorgen for andre. Hun er aleneforsørger for sønnen Mads Håvard, som også har diagnosen ME (kronisk utmattelsessyndrom).

Mandag fikk den glade vinneren nyte sin premie ? en «bli ny-dag» med kjendisstylist Kjetil Grimsrud.

Stylist for Jan Thomas

Vinneren forteller at hun ble kjempeglad da mamma Bodil ringte og sa at hun hadde vunnet.

– Jeg var ikke klar over at mamma hadde meldt meg på engang, men jeg er kjempetakknemlig for at hun gjorde det. Jeg har tellet dager og gledet meg til denne dagen, men det var ikke fritt for at jeg hadde sommerfugler i magen mandag morgen, innrømmer hun og smiler.

Og det skulle bli en lang dag på Gjøvik for Trine og mor Bodil. Allerede klokka 10 satte Trine seg i frisørstolen til Kjetil Grimsrud, som er ekte søndrelanding, men bor i Oslo og jobber som stylist i salongen til Jan Thomas. Kjetil hadde sett på mange bilder av vinneren og sett hvilken type hun var.

– Det var viktig å få fram hennes vakre personlighet med fargevalg i hår og sminke, avslører stylisten, mens hovedpersonen må sitte musestille mens Kjetil fester falske øyenvipper.

Ny fra topp til tå

Hilde ble stylet etter alle kunstens regler. Kjetil valgte en litt lysere hårfarge enn den hun hadde, og sminket henne i «hennes» farger. Etter nesten fem og en halv time i stolen var forvandlingen et faktum, og da gjensto det å finne klær til henne. Med dama på slep, loset Kjetil henne rundt i flere butikker der ny garderobe ble valgt ut.

Disse skoene er litt for høye og store, sier Trine mens hun prøver en rekke skopar. Til slutt falt valget på et par sko i slangeskinn.

Smykker, undertøy og vesker ble også prøvd og valgt ut før dagen var omme.

Rørt til tårer

Mor Bodil fulgte datteren som en skygge hele dagen, og legger ikke skjul på at tårene presset på titt og ofte.

– Dette unner jeg virkelig Trine. Hun tenker bestandig på andre før seg selv, men i dag har hennes store drøm gått i oppfyllelse, forteller Bodil.

Trine Røstelien vil helt sikkert minnes mandag 28. mars 2011 i lang tid.

– Denne dagen vil jeg alltid huske. Endelig fikk jeg en drømmedag og kunne tenke bare på meg selv, smiler hun.

Tagget:
Posted in: ME i media