Hysnes Helsefort: En brukeranmeldelse

Posted on 18/02/2011

21


I forhold til rehabilitering og behandling av ME-pasienter var det en stund mye snakk om Hysnes Helsefort, som tar i mot pasienter med kronisk utmattelsessyndrom for rehabilitering.

Jeg har tidligere skrevet om Helsefortet blant annet her: Tester helsefort på egne ansatte

I går ble jeg tipset av Fru Bull, som faktisk har vært på dette Helsefortet og deler erfaringen i sin egen blogg. Det ble jeg veldig glad for å høre om, det er fint å få erfaringer direkte fra den som har forsøkt slike tilbud!

Hun skriver blant annet:

Helhetsinntrykk …er ikke så veldig godt. Jeg har virkelig måtte kjempe for å ikke la dette oppholdet knekke meg psykisk. Det er ikke rom for flere personligheter eller meninger. Selvom det er flere vennlige fagfolk her, er opplegget så fastsatt i en boble at det er vanskelig å komme gjennom hvis du ikke reagerer likt som de som elsker dette stedet. Jeg og flere andre har følt at vi ikke har blitt hørt eller sett. Hvis du er spesielt sliten eller har spessielt vondt blir du sendt til psykolog og ikke fysioterapeut, eller en manuellterapeut.

Les resten av innlegget hennes HER.

Jeg må innrømme at det gjorde meg trist. Å oppleve at man har smerter, som jo mange av oss har enten det er muskler, ledd eller nerver, og da bli sendt til psykolog? Er ikke det en fornærmelse mot den som har vondt?

En ting er i alle fall sikkert, dette Helsefortet tror jeg at jeg skal holde meg langt unna.

