Stort oppslag i Klassekampen i dag (#ME / #XMRV)

Posted on 08/01/2011

2


Godt Nytt År alle sammen! Jeg er tilbake fra en forlenget juleferie/bloggpause, og hopper glatt over mye av det som har skjedd den siste tiden.

Jada, jeg har fått med meg publiseringene i Retrovirology, men fortsatt har vi ikke sett replikeringsstudier av Science- eller FDA/NIH-studiene, og jada, vi vet at PCR ikke er en fullverdig metode for å detektere XMRV, og pressetalsmenn som drar slutninger fra dette til at XMRV helt sikkert ikke er årsaken til ME/CFS – vel, de kan ta seg en bolle. Vi vet nok mer om noen måneder. 🙂 (Sånn, dagens rant.)

Men tilbake til oppslaget i Klassekampen i dag! Jeg har faktisk ikke lest det enda, for jeg ble så ivrig etter å dele det med dere. 🙂 Hele oppslaget + et leserbrev laster du ned her. (pdf)

Jeg må forresten legge til at det ser ut som om journalist Magnhild Folkvord i Klassekampen virkelig er «på banen» når det gjelder ME-saken. Vi er glade for at engasjerte mennesker gjør et godt arbeid og publiserer gode saker!

Fortsatt god lørdag da dere!

